Menu Close

Fast-Food, Fast-Aging. Mancand in graba, imbatranesti in graba.

Epoca fast-food a venit ca o manusa pentru omul modern, mereu ocupat care in aparenta “nu are timp de nimic”. Workaholismul corporatist a rapit nu doar relatiile, timpul dedicat tie insuti, dar si momentele acelea odata sfinte, in care hrana era transformata in energie.

Bunica exclama mereu cand eram copil “Lasa masa nu se vorbeste!”. “De ce?”, intrebam noi. “Pentru ca Maica Domnului este sub masa si ne aude!”. Poate pentru tineretul de astazi, o discutie de acest gen este de domeniul fantasticului si poate fi intalnita doar in filmele cu Harry Potter, insa eu si generatia mea, asa am trait. Poate ca exemplul poate parea de domeniul gandirii magice/mistica, acum vazuta ca o limita puternica in evolutia constiintei umane, insa ritualul mesei este cu adevarat sacru intrucat este momentul unic prin care omul se infrupta din cele culese (sacrificate) din natura spre transformarea alimentelor solide in energie, in combustibil vital.

Masa era un eveniment sfant in trecut, un moment de transmutatie alchimica prin care omul alchimiza materia spre a-si sustine viata. Chiar daca poate fi convenienta o masa de tip fast-food pentru ca poti economisi timp, nu inseamna ca este neaparat o cale sanatoasa. Iata de ce.

Cercetarile sugereaza ca ne grabim imbatranirea celulara prin abuzul de mancare ultra-procesata. Alimentele ultraprocesate contin uleiuri hidrogenate care contin un anumit tip de grasimi care conduc la inflamatii cronice grabind descompunerea si agingul celular. Alimentele de tip fast-food contin deasemenea arome artificiale, conservanti si diversi aditivi adaugati special pentru a creste limita perioade de valabilitate.

In urma meselor fast-food, compozitia sangelui devine la propriu tulbure din cauza nivelului ridicat de grasime de pe artere, astfel, inima pompeaza mai grabnic, prin urmare circulatia sangelui este mai rapida iar artrele se constrictioneaza din cauza grasimii acumulate.

Cercetatorii de la Conferinta Europeana si internationala pentru Studiul Obezitatii, au constatat intr-un studiu din aprilie, 2020 faptul ca prin consumul alimentelor de tip fast-food de doua sau trei ori pe zi, sansele ca telomerii din ADN (proteine gasite la capatul cromozomilor) sa se scurteze in comparatie cu persoanele care recurg rar la acest tip de dieta.

Lungimea telomerilor se pare ca are legatura cu masurarea corecta a varstei biologice dar si cu boli severe care apar odata cu inaintarea in varsta.

Conform Studiului National privind Prevalenta Diabetului, a Prediabetului, Supraponderii, Obezităţii , Dislipidemiei, Hiperuricemiei şi Bolii Cronice de Rinichi (PREDATORR):

  • 31,4% dintre adultii cu varsta intre 20 si 79 de ani sufera de obezitate
  • 21,5% dintre ei prezinta obezitate de gradul I, 7,2% au obezitate de gradul II; 2,7% sufera de obezitate morbida. 34.6% sunt supraponderali
  • adica 6 din 10 adulti sunt supraponderali

Studiile internationale afirma deasemenea ca rata obezitatii infantile s-a marit enorm in ultimele decenii si peste 25% dintre copii se confrunta cu probleme privind greutatea datorata evident dietei bazate pe mancare de tip fast-food.

Nu degeaba in Romania la fiecare colt de strada gasim Sf. Treime a lumii consumeriste: banca, farmacia si fast-foodul sau un supermarket.

Mancarea curata, din surse naturale este bogata in Qi, si contine practic Putere pentru ca iti hraneste celulele si te imbogateste cu energie, nu te seaca de ea. 

Solutii utile.

  • incorporarea unui stil de viata sanatos. Mergi la Yoga, practica Tai Chi, lucreaza cu corpul si invata-ti si copilul inca de mic sa respecte acest templu sacru;
  • esti ceea ce mananci. Daca alegi sa mananci fast-food, inseamna ca mananci pe fuga, adica intreaga ta viata este graviteaza in jurul vitezei: stres, ruminatie, gandire pe pilot automat. Ceea ce ingeram este important nu doar pentru sanatatea corpului fizic, ci si pentru felul in care gandim si ne simtit. Chimia alimentelor pe care le ingeram schimba biochimia neuro-hormonala;
  • mananca multe legume si fructe. Nu exclude in niciun fel dieta bazata pe fructe si legume proaspete care revigoreaza corpul energetic. Aceste alimente sunt bogate in Qi si iti ofera energie, pe cand cele ultraprocesate iti fura energia pe care o ai la dispozitie, sistemul digestiv depunand un efort colosal sa digere;
  • tine posturile de peste saptamana. Lunea. Miercurea. Vinerea. Cauta sa iti formezi un obicei care de trei ori pe saptamana sa nu mananci alimente de provenienta animaliera.

Lucia Alonso-Pedrero, Ana Ojeda-Rodríguez, Miguel A Martínez-González, Guillermo Zalba, Maira Bes-Rastrollo, Amelia Marti, Ultra-processed food consumption and the risk of short telomeres in an elderly population of the Seguimiento Universidad de Navarra (SUN) Project, The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 111, Issue 6, June 2020, Pages 1259–1266, https://doi.org/10.1093/ajcn/nqaa075

 

Ce Părere Ai?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Da mai departe!

S-ar putea sa iti placa...

Lasa un comentariu

error: Continut protejat prin Copyright !!