Suflet nobil, călătoria sufletului către divin a fost un subiect central al tuturor marilor tradiții mistice. Una dintre cele mai enigmatice și puternice căi ale iluminării este Merkabah, concept ce îmbină mistica ebraică, geometria sacră și experiențele de ascensiune spirituală. Departe de a fi doar o metaforă, Merkabah este considerată arhitectura energetică a corpului de lumină, vehiculul care permite sufletului să traverseze dimensiunile existenței și să pătrundă în tărâmurile angelice.
„Ridică-te deasupra ta însuți și vei vedea lumina ce a fost mereu acolo.” – Plotin
Merkabah – Trăsura Divină și Geometria Sacră
Cuvântul Merkabah (מרכבה) se traduce în ebraică drept „trăsură” sau „vehicul”, simbolizând structura subtilă care transportă conștiința către divinitate. Acest concept apare puternic în Cartea lui Ezechiel, unde profetul descrie un car divin purtat de ființe angelice și roți de foc, o imagine ce a fost interpretată ca un model esoteric al călătoriei sufletului.
În tradițiile esoterice, Merkabah este și o formă geometrică – un tetraedru stelar format din două piramide suprapuse, care se rotește rapid, creând un câmp energetic capabil să propulseze conștiința spre dimensiuni superioare. Acest vehicul de lumină este activat prin meditație, respirație sacră și cunoașterea numelor divine.
„Când mintea este purificată, Merkabah devine aripa sufletului.” – Textele Hekhalot
Călătoria prin Lumină – Activarea Merkabah
În esoterismul iudaic, Merkabah nu este doar o contemplare a tronului ceresc, ci o metodă activă de ascensiune. Inițiații își purifică trupul și mintea pentru a putea călători prin straturile realității. Acest proces este descris ca o urcare prin șapte palate cerești (Hekhalot), fiecare păzit de ființe angelice ce testează curajul și integritatea călătorului.
Această călătorie are trei etape esențiale:
𒀭 Curățarea trupului și minții – Meditația, postul și rugăciunea purifică câmpurile energetice și pregătesc sufletul pentru ridicare.
𒀭 Intonarea numelor divine – Sunetele sacre deschid porțile cerești, iar folosirea corectă a numelor divine protejează călătorul.
𒀭 Ascensiunea propriu-zisă – Inițiatul experimentează o senzație de plutire și lumină intensă, depășind limitele conștiinței obișnuite.
„Cel care pășește în lumină nu mai poate fi atins de umbră.” – Corpus Hermeticum
Ierarhiile Angelice și Păzitorii Porților
Călătoria Merkabah implică interacțiunea cu ființele cerești, fiecare având un rol precis în organizarea cosmosului. Există ordine angelice care acționează ca străjeri ai realității divine:
𒀭 Ophanimii – Roțile de foc descrise de Ezechiel, paznici ai porților cerului.
𒀭 Serafimii – Îngerii cu șase aripi care strălucesc cu focul purificator al divinității.
𒀭 Kerubimii – Protectorii tronului divin, ființe de o inteligență cosmică vastă.
Pentru a trece de aceste străji cerești, inițiatul trebuie să demonstreze o conștiință purificată și cunoașterea profundă a legilor divine.
„Înțelepciunea nu este doar cunoaștere, ci și capacitatea de a o folosi în mod divin.” – Zohar
Numele Divine – Codul Sacru al Creației
În mistica Merkabah, numele divine sunt chei cosmice care permit inițiatului să traverseze dimensiunile. Cel mai sacru dintre acestea este Tetragrammatonul (YHWH), însă fiecare nivel ceresc are propriile invocații sacre.
Numele divine funcționează asemenea unor vibrații ce rezonează cu structura Universului, permițând practicantului să acceseze energii cosmice și să activeze vehiculul său de lumină.
„Orice nume rostit cu intenție pură devine un portal către infinit.” – Sefer Yetzirah
Revelație.
Merkabaheste o tehnologie spirituală ce ne permite să ne depășim limitele și să intrăm în comuniune cu lumina divină. Prin activarea acestui vehicul de lumină, descoperim călătoria sufletului dincolo de iluzia materiei.
„Marea călătorie nu este spre stele, ci spre adâncul ființei noastre.”
Iubește și fă ce vrei!
sealofpower.ro, Adrian Constantine Băjenaru
Bibliografie
► Scholem, G. (1965). Major Trends in Jewish Mysticism.
► Kaplan, A. (1997). Meditation and Kabbalah.
► Idel, M. (1988). Kabbalah: New Perspectives.
► Twyman, J. (1997). The Secrets of the Merkabah